Hallituksen kuulumisia, 31.8.2017

Syyskauden kokoustaminen aloitettiin kahvituksella, kiitos Piialle. Mutta sitten alkoikin asioiden käsittely ja päätösten teko.

Aluksi oli mukava todeta muutos seuran jäsenmäärään, 12 uutta jäsentä. Ns. luonnollinen poistuma vei kesäkaudella 2 jäsentä, joten nettolisäykseksi jäi 10 jäsentä.

Rahastonhoitajan antaman selvityksen mukaan voitiin todeta seuran taloudellisen tilan olevan hyvän ja noudattavan hyväksyttyä talousarviota ja siihen tehtyjä vähäisiä muutoksia.

Marielundin Suvipäivä ja Kakskertapäivä sujuivat pienestä kuurosateesta huolimatta erinomaisesti ja saivat osallistujilta kiitosta. Vähäistä kitkaa oli ollut tarjoilun järjestämisessä, mutta kokonaisuus oli muuten hyvä.

Kakskerranjärven neuvottelukunnan toimintaa jatketaan uudella toimikaudella 2017-2021 ja seuran edustajana esitetään jatkavan Reino Hurrin. Järven tilasta käytiin lyhyt keskustelu ja päätettiin selvittää Kampinlahden tilan kehitys ja leväkasvuston mahdollinen laajeneminen muualle järveen. Veden laatu ja kirkkaus näyttävät hyviltä.

Kakskerran ja Satavan pääteiden ja joidenkin risteysten kohdalle toivotaan suojatiemerkintää, mistä päätettiin lähettää kaupungille ehdotus edelleen Ely-keskukselle toimitettavaksi. Samalla ehdotetaan pysäköintialueiden rakentamista, joihin asukkaat voivat jättää autonsa ja jatkaa bussikyydillä kaupunkiin.

Hallituksen syyskauden kokouspäivät sovittiin ja todettiin myös muut tulevat tapahtumat, uusiakin tuli listatuksi.

Martinseurakunta on saanut uuden osa-aikaisen tiedottajan. Toivotamme onnea ja hyvää yhteistyötä yhteisöjemme kanssa!

Ikäviäkin asioita tuli kuulluksi; järvestä, asukkaiden sumpuista on hävinnyt sadoittain rapuja – ei karanneina vaan varastettuina. On syytä seurata järvellä öisin liikkuvia.