Kädentaidon ja sadonkorjuun päivä, 22.10.2017

Kakskertaseuran kulttuuri- ja toimintatyöryhmä tempaisi sunnuntaina järjestämällä kädentaidon- ja sadonkorjuun päivän Kakskertatalolla. Tarjolla oli työryhmän valmistamia perinneruokia, joita sai maistella kahvin tai teen kera. Näytillä oli neulomakerholaisten tekemiä kädentöitä: villapuseroita, kankaanpainantaa, villasukkia, kudottuja nuttuja, tilkkutyökassi ja karamellipapereista tehtyjä pussukoita. Paikalla olivat myös partiolippukunta Kakskerran Kaksoispiste, Brinkhallin ystävät, Mirja Rakkolainen, Terttu Kärkimäki ja Raimo Västinsalo. Heidän pöytänsä notkuivat monenlaisten ihanuuksien alla: oli hilloja, mehuja, kurpitsoja, puusta tehtyjä käyttöesineitä, adventtikalentereita, kransseja, kortteja ym. Kakskertaseuralla oli myös oma nurkkaus omine myyntituotteineen. Päivä kului leppoisasti maistellessa herkkuja, seurustellessa ihmisten kanssa ja tehdessä pieniä joululahjaostoksia. Tuhannet kiitokset jälleen kaikille teille, jotka osallistuitte tapahtuman järjestelyihin, ja erityisesti paikalle tulleille saarelaisille – ihan ruuhkaksi asti teitä ei tullut, mutta mukavasti kuitenkin. Oli ihana päivä!

Neulomakerholaisten taidokkaita luomuksia

Partiolaiset ja Brinkhall, Outi Kauppi hoitaa molempia