Hallituksen kuulumisia, 20.11.2017

Tähän aikaa syksystä alkaa seuraavan vuosikokouksen valmistelu. Vuosikokous päätettiin pitää 8.2.2018 Kakskertatalolla. Pankaa kalentereihinne! Seuran toimikunnilta pyydetään raportit kuluvan vuoden toiminnasta ja suunnitelmat tulevalle vuodelle. Tilinpäätöstä on valmisteltu viemällä 10 kuukauden tositteet ja tiliotteet jo nyt kirjanpitotoimistoon. Kun viimeiset 2 kuukautta saadaan toimitettua, on tilinpäätös käytettävissä heti tammikuun alkupäivinä.

Vuosikokouksen pohdittavaksi tullaan esittämään aloite Kakskertaseuran nimen muuttamiseksi siten, että toinen pääsaarista, Satava, olisi myös nimessä mukana. Perusteita sekä muutokselle että nykyisen käytännön jatkamiselle on useita. Keskustellaan asiasta.

Kalliolan ranta-asemakaavan valmistelu Kakskerranjärven etelärannalle on kuulemisvaiheessa ja Kakskertaseuralle on osallisena varattu mahdollisuus mielipiteen ilmaisemiseen asiassa. Sen valmistelu annettiin työvaliokunnalle yhdessä asumis- ja ympäristötoimikunnan kanssa.

Tulevia tapahtumia oli listalla useita. Ne löytyvät myös kotisivuiltamme. Ensimmäisinä ovat Hirvensalo-Kakskerta -aluefoorumin perustaminen ja Turkuseuran syyskokous. Molemmat ovat kaikille avoimia tilaisuuksia, edellinen ke 22.11. klo 18-20 Wäinö Aaltosen koululla ja jälkimmäinen ke 29.11. klo 18 Heidekenillä. Yhteistyön kehittämisellä on vaikuttamisen mahdollisuus, mutta myös tunnistettavat riskinsä.

Suomen juhlavuoden kunniaksi järjestetään itsenäisyyspäivänä 6.12. klo 9 juhlallinen lipunnostotilaisuus Satavan sillalla. Kullekin kuudelle lipputangolle asettuu nostamista varten pari, toinen hoitaa lipun ja toinen nostamisen. Ainutkertainen tapahtuma, johon toivotaan runsasta osanottoa!

Kakskertatalon talonmiehen asunto vapautui ja edessä on pintaremontti ennen uuden asukkaan tuloa. Tässä yhteydessä kaupunki talon omistajana otti esille remonttikustannusten lisäksi myös vuokrasopimuksen tarkistamisen. Kaavailu lisäisi huomattavasti talon vuokrakustannuksia, mutta asian käsittely on vielä kesken. Tavoitteemme on jatkaa kustannusneutraalia vuokrasopimusta, eli maksamamme vuokra ja muut kiinteistömenot vastaavat talon edelleen vuokrauksesta saatavia tulojamme (talonmiehen maksama vuokra plus tilapäiset tilavuokratuotot).

2x-lehden joulunumero on pantu jakeluun viime perjantaina. Joku sai lehden jo tänään maanantaina, huomenna ei postia jaeta, joten toiveissa on, että muut saavat lehtensä jo keskiviikkona 22.11.. Lehti löytyy myös kotisivuiltamme. Mukavia lukuhetkiä!