Hallituksen kuulumisia, 15.2.2018

Vuosikokouksen jälkeinen aika on koittanut. Hallitus piti ns. järjestäytymiskokouksensa 15.2. Kakskertatalolla. Aluksi todettiin hallituksen uusi kokoonpano ja muut kokouksen päätökset. Pääosin mennään vanhoilla, mutta myös vaihtuvuutta oli vähän, Hanna Mujunen toivotettiin tervetulleeksi mukaan toimintaan. Uutta voimaa ja asiantuntemusta saatiin erityisesti sähköiseen viestintään.

Hallitus kutsui itselleen sihteerin ja rahastonhoitajan, Jarkko Koskinen jatkaa näissä tehtävissä. Sen jälkeen asetettiin toimintaa avustavat valiokunnat ja toimikunnat sekä sovittiin niiden vetäjistä ja kokoonpanoista. Joitakin henkilövaihdoksia tehtiin niihinkin. Seuran edustus yhteistyöjärjestöissä (Turkuseura, Turun Pientalojen Keskusjärjestö TPK) pidettiin entisenä.

Hallitus hyväksyi itselleen työsuunnitelman ja sopi tulevista kokousajoista. Samalla keskusteltiin myös osallistumisesta kaupunginosaseurojen talvitapaamiseen ja kotiseututoimijoiden maakunnalliseen kokoukseen. Ne ovat kumpikin kaikille jäsenille avoimia tapahtumia, kutsut ovat erillisinä uutisina tapahtumapalstallamme.

Pitkään käytiin keskustelua vuosikokouksen antamasta tehtävästä selvittää Kakskertaseuran nimiasiaa, miksi se on sen niminen kuin on ja onko tarvetta tai perusteita sen muuttamiseksi. Työ pantiin alulle, asiaa puidaan pisin vuotta ja vuoden päästä selvitystä käsitellään seuran vuosikokouksessa.

Uusia hankkeitakin pohdittiin. Esillä oli mm. oman kalenterin tekeminen, mihin yhdistetään nykyinen tapahtumakalenterimme. Olisiko taas aika järjestää valokuvauskilpailu? Suunnitellaan uusi, opasteilla varustettu luontopolku. Olisiko mahdollista koota voimat ja järjestää jokin toinen Kakskertapäivän tapainen massatapahtuma, jossa seuraa ja sen toimintaa voisi tehdä tunnetuksi? Jne. Näihin palataan jatkotyöskentelyssä.