Hallituksen kuulumisia, 14.5.2018

Hallituksen kahden kokouksen välillä alkava kevät kelirikkoineen muuttui kesäksi hellepäivineen. Erikoinen kevät tällä kertaa.

Samoja asioita käsiteltiin molemmissa kokouksissa ja joidenkin osalta käsittely jatkuu myös seuraavassa kokouksessa kesäkuussa. Tällaisia olivat mm. Kakskertapäivän valmistelu, Kakskertaseuran nimikysymys, oman vuosikalenterin valmistaminen ja tietosuojalain vaikutus seuran jäsenrekisteriin. Myös 2x-lehti oli esillä, mutta se saatiin painosta ja postitukseen tänään maanantaina 14.5..

Kalliolan ranta-asemakaava oli lausunnolla. Siinä pyrittiin maltillisiin kannanottoihin sekä pitäytymään ja täsmentämään jo hyväksyttyjä tavoitteita. Aikataulukiireiden vuoksi kannanoton viimeistely jäi asumis- ja ympäristötoimikunnalle. Lausunnossa painottuivat ympäristökysymykset.

Tulevia tapahtumiakin käsiteltiin, mm. elotulien näkyvyyteen puututtiin pohtimalla uudenlaisia ratkaisuja tulien esille asettamiseen.

Lounais-Suomen jätehuoltolautakunta suunnittelee sako- ja umpikaivolietteen kuljetusjärjestelmän keskittämistä kunnan järjestämään kuljetuspalveluun. Vaihtoehtona on kiinteistönhaltijan itse järjestämä jätteenkuljetus. Kuulutus asiassa on meneillään ja mielipiteet tulee ilmaista 4.6. mennessä. Monista, perustelluista syistä hallitus kannattaa jälkimmäistä, asukkaiden itse järjestämää kuljetuspalvelua. Sama kanta seuralla oli myös vuosi sitten annetussa vastaavassa lausunnossa.

Kakskertatalon yläkerran remontti on valmis ja uusi asukas valittu. Remonttikustannusten kattamiseksi talotoimikunnalle annettiin 2.500 € laina. Takaisinmaksua odotetaan perintätointen ja avustushakemusten ratkettua.

Ilmoitusasiana merkittiin tiedoksi osayleiskaavan valmistelun ohjausryhmän vierailu saarten eri kohteissa. Onhan se hyvä, että päättäjät tietävät, mitä ovat päättämässä!