Myllyjuhla, 25.8.2018

Elojuhlia vietettiin pilvipoutaisessa säässä Nikkilän myllyllä. Ohjelmassa oli yhteislaulua, tarinaa myllyn kunnostuksesta ja katsaus seuran tuleviin tapahtumiin. Myös ajankohtaisia asioita, mm. kaavoitusta ja uuden koulun saamista sivuttiin.

Piällysmies valvoo neitokaisten työtä

Tässä oli, mistä jakaa. Myyntiäkin oli, seuran uusi kalenteri vuodelle 2019.

Laululla aloitettiin väkeä odotellessa, Jari Hauninen säesti

Vuoron vaihto, musisoinnissa tauko ja Rami Västinsalo aloittaa tarinointia korjaushankkeesta.

Mylly on kunnossa, koneistoa myöten, ja jossain vaiheessa järjestetään tilaisuus myllyn käynnistämiseen. Jauhamiseen ei tuulen voima ja siipien kunto ehkä riitä, mutta koekäyttö on mahdollista.

Ja laululla jatkettiin

Tilaisuuden päätteeksi virittäydyttiin illan elotuliin, ns. venetsialaisiin. Satavan sillan kaiteisiin asennetaan uudet pidikkeet soihtutulia varten. Niiden toivotaan nyt näkyvän myös merelle päin.

Ps. Tulet näkyivät jo Kulhon länsipään kohdalla lähestyttäessä siltaa. Eivät tosin kovin kirkkaina, koska kello oli vasta n. 22 ja lännen taivas oli vielä melko valoisa. Alla oleva kuva on otettu kännykällä eikä ole kovin terävä.