Hallituksen kuulumisia, 12.12.2018

Hallitus piti vuoden viimeisen kokouksensa Sinapin leirikeskuksessa. Joulupuuron jälkeen päästiin käsittelemään asialistaa. Yksi uusi jäsenkin saatiin näin vuoden lopuksi.

Kestoaiheita oli useampia. Näistä ensimmäisenä todettiin seuran nimenmuutosasiaan liittyvän kyselyn antia. Kysely on vielä auki eikä varsinaiseen nimiasiaan vielä puututtu. Muita esille nousseita huomioita: saarten merkittävin vetovoimatekijä on luonto ja pahimmat epäkohdat ovat koulun, päiväkodin ja nuorten harrastusmahdollisuuksien puuttuminen sekä tieto sopivista ulkoilureitistöistä. Kyselyyn tullaan aikanaan antamaan vastauksia seuran kotisivuilla.

Saarten, siltojen ja kylien varustamista nimikylteillä valmistellaan kaupungin kanssa. Vuosikokous lähestyy ja kokousmateriaalin työstäminen toimikunnissa ja työvaliokunnassa on meneillään.

Osayleiskaavan valmistelussa oli järjestetty asukaskuulemiset ja netissä on vuoden loppuun asti kysely, missä kukin voi vielä omalta osaltaan kertoa mielipiteensä kaavaluonnoksesta. Myös hallitus päätti kertoa siihen omia mielipiteitään ennen varsinaista lausuntokierrosta, johon luonnollisesti annetaan seuran kanta.

Lopuksi kuultiin vielä terveiset Turkuseuran syyskokouksesta ja sovittiin seuran kotisivujen kuvagallerian täydentämisestä.