Kakskerta, Turun aktiivisin kaupunginosa 2018, 15.12.2018

Kakskerta nimettiin Turun aktiivisimmaksi kaupunginosaksi vuonna 2018!

Kaupunkilehti Turkulainen ja Turun kaupunginosaviikkojen tuki ry järjestivät kilpailun, jossa haettiin aktiivisinta kaupunginosaa. Ehdotuksia pyydettiin lehti-ilmoituksella kaikilta kaupunkilaisilta. Saaduista ehdotuksista selkein voittajaehdokas oli Kakskerta, johon valinta myös päätyi. Kakskertaseura kävi suurimpana yhdistyksenä pokkaamassa kunniakirjan, mutta kunnia kuuluu kaikille saartemme yhdistyksille. Palkintoperusteluissa mainittiin useat yhdistykset ja toiminnot: Kakskertaseura lukuisine tapahtumineen, Nuorisoseuran teatteriesitys kaupungin parhaana kesäteatterina, Koetuksen liikuntatoiminta, VPK:n naisosasto, Kaksoispisteen partiolaiset, neulomakerho, tiistaikerho, yhteiset Kakskertapäivät, jne.

Kunniakirja

Kunniakirjan luovutustilaisuus, puhetta pitää Nummenpakanseuran puheenjohtaja Teppo Hurme

Palkinto on sikälikin hieno saavutus, koska se on laatuaan ensimmäinen. Tämän jälkeen valinnasta tehdään jokavuotinen perinne, Kakskerta oli päänavaajana.