Neulomakerhon kevään viimeinen, 21.4.2020

Tänään on kevätkauden viimeinen neulomakerho. Laitoin kerholaisille sähköpostia ja toivoin, että kaikki laittaisivat vähän viestiä, mitä ovat puuhanneet ja ajatuksia tulevaan, mitä uutta haluaisivat oppia tai opettaa toisille. Jälleen saadaan ihastella upeita töitä ja mukavia viestejäkin on tullut. Oppimisesta tai opettamisesta ei ole juurikaan tullut kommentteja, mutta kaipuu meidän kerhoiltoihin on kaikilla.
Toivotaan, että saadaan ainakin jossain kohtaa aloittaa kesälaiturit, joten seuratkaa tiedotusta seuran kotisivuilla. Kiitos kaikille, että olette innolla tulleet neulomakerhoomme koko talven ajan niin Kakskertatalolle kuin nyt kotisohville. Ihanaa tulevaa kesää kaikille!

Tässä muutamia viestejä ja kuvia ilahduttamaan päivääsi:

Onerva laittoi terveisiä kuvan mukana, jossa on pöllejä kuvassa, että jos joku haluaa tulla tekemään itselleen takkapuita, ottaa vaan välineet mukaan ja alkaa toimimaan.

Marja kirjoitteli terveisiä kotosalta: Nyt on kesäsukkien aika. Vanha ei enää uutta opi ja mitään en muille mestareille osaa opettaa, tärkeintä on hyvä seura ja hauskat jutut. Mukavaa, aurinkoista päivää.

Pia laittoi leppoisan kuvan ulkosalta.

Maria toivoi, että kaikki pysytään terveinä ja on ahkeroinut revontuli- ja pupunkorvasukkia.

Marita laittoi kuvan kodittajista ja ihmetteli, löytääkö jokainen itsensä tästä? Hän sanoi olevansa selvästi sohvapesäkkö ja toisena tulee neulootikko.

Pirjo oli innostunut jo tekemään ihanuuksia jouluksi.

Liisalle kuuluu hyvää, tänään on ollut ihana päivä; aurinkoa, lämpöä, ei tuulta. Kässäiltaa pidin ulkokuistilla auringossa ja nautin. Susulle terveisiä; mulle ei sitte enää pellavalankaa vaikka itse vinkuisin.  Huivi vielä kesken, toi villahuivi tuli välistä niin kuin terapiana. Sitä silkkilankaa vois koittaa. Sulla oli se kiva alhaalta aloitettu pusero..

Susun muistelot: Ihanku olis laiturilla neulonut. Samalla paikalla meitä oli viime heinäkuun lopulla yli 10. Tällä kertaa kirjoneuletta ypöyksin...

Tarjan viestissä kerrotaan, että tässä uudisraivaajan puolison tekemää sukanvartta lapsenlapselle!

Tellervo viestitteli, että päivät kuluvat tonttia kiertäessä ja kuulemma välillä tulee mieleen vähän hassuja ideoita. Kässäkerhoa hän odottelee kovasti.

Piia lintsasi perinteisestä neulomakerhosta tänään ja teki tavallaan käsityötä, kun jynssäsi rantasauna puhtaaksi ja siihen päälle vielä saunoi. Kesäiset perhossukat valmistuivat eilen, joten sellaiset on viimeisen kahden viikon aikana valmistuneet.

Santralla on ollut kova tohina neulomakerhoon liittyen. Ensinnäkin Susun erinomainen melkein kotiin - kuljetuspalvelu toimitti tilaamani langat iltapäivällä Papinsaaren postilaatikkoon, sieltä haettiin ja sitten seuraava vaihe. Eihän tietenkään ollut ohjetta, jonka mukaan voisin tehdä jakun. Nettiin siis. Sieltä löytyi yksi mahdollisuus, näkyy kuvassa. Nyt täytyy tehdä mallitilkku, katsotaan sitten tuleeko kukkaro vai mitä. Välillä kylvin vähän siemeniä esikasvatukseen. Aurinkoiset terveiset!

Ja kuvia: