Hallituksen kuulumisia, 15.10.2020

Koulujen syyslomasta huolimatta hallitus kokoontui käsittelemään seuran asioita. Poissaoloja toki oli, mutta asiat saatiin käsiteltyä.

Vakioasioina hyväksyttiin uudet jäsenet ja myönnettiin pyydetyt erot. Erojen syinä ovat lähes aina muutto pois saarilta ja yhteyksien katkeaminen sitä kautta. Joka toinen kuukausi tarkastellaan seuran taloudellista tilaa ja nyt sen todettiin olevan edelleen hyvä. Paljon on vielä menoeriä, mutta ne on otettu huomioon jo talousarviossa.

Kakskertatalon asiat on otettu mukaan kaikkiin kokouksiin. Talo on pääosin maalattu ja ympäristöä on kunnostettu, mutta huolta on edelleen talon kustannuksista. Avustushakemuksia on vireillä ja päätöstä asukasbudjettiin esitetystä energiaremontista odotellaan. Odotusarvo on korkea, koska ehdotus voitti äänestyksen tasapistein toisen hankkeen kanssa, mutta molemmat mahtuvat raamiin, jonka kaupunki on asettanut. Tässä vaiheessa jouduttiin vielä antamaan talolle lainaa.

Lehti on tekeillä ja osa artikkeleista on jo valmiina. Paljon vielä puuttuu ja uusia toivotaan mukaan. Myös ilmoitushankinta on jo aloitettu. Siihenkin olisi hyvä saada uusia mainostajia, ettei samoja tuttuja rasiteta aina. Tosin monelle paikalliselle yrittäjälle ilmoitus lehdessä on tuonut hyviä tuloksia.

Tiilenvalmistukseen liittyvä artikkeli 2x-lehdessä on poikinut lisätoivomuksia, mutta niiden käsittely siirrettiin seuraavaan kokoukseen. Ilmoitusasiana todettiin Satava-Kakskerta -osayleiskaavan eteneminen kaupungin hallinnossa. Nyt se oli vielä lautakunnassa ja jäi pöydälle, mutta on menossa eteenpäin kaupungin hallituksen ja valtuuston käsittelyyn. Mitään oleellisia muutoksia siihen ei ole tehty edellisen esittelykierroksen jälkeen, joitakin ehdotettuja muutoksia on otettu huomioon ja korjattu tähän uuteen ehdotukseen.